بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
بانک کارآفرین همچنان بر روند نزولی؛

کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی "وکار" 

کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی
علاوه بر این، جمع سپرده گذاری‌های این بانک نیز با ۳۱۳ درصد، معادل ۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان کاهش همراه بوده است. سپرده‌های دیداری ارزی و مدت دار ریالی نزد بانک‌ها در ماه کاهش ۹۰۸ میلیارد تومانی داشته است.
کد خبر : ۲۷۸۷۹۰

بورس نیوز:

بانک کارآفرین با سرمایه ثبت شده ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۱۱ هزار میلیارد تومانی، در دی‌ماه نیز روند نزولی خود را تبع ماه‌های گذشته ادامه داده است.

کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی

"وکار" در این ماه با کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی محقق شده؛ تنها ۱۱۴ میلیارد تومان درآمدعملیاتی محقق ساخته است که این میزان نسبت به آذرماه ۱۲ میلیارد تومان افت داشته است. 
عمده کاهش درآمد‌های عملیاتی این شرکت از محل «درآمد اوراق بدهی» بوده است.

کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی

علاوه بر این، جمع سپرده گذاری‌های این بانک نیز با ۳۱۳ درصد، معادل ۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان کاهش همراه بوده است. سپرده‌های دیداری ارزی و مدت دار ریالی نزد بانک‌ها در ماه کاهش ۹۰۸ میلیارد تومانی داشته است.

کاهش ۱۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، سرمایه گذاری‌های "وکار" در اوراق بدهی با کاهش همراه بوده است که در نهایت میزان سرمایه گذرای‌های این شرکت در اوراق بهادار دولتی به مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان بوده است که نسبت به آذرماه سال جاری حدود ۴ میلیارد تومان کاهش داشته است. 


پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ما حتی
سوژه هفته: نگاهی به نسخه مضحک صندوق‌های جسورانه (vc) در بازار سرمایه ایران؛

ما حتی "ادای" استفاده از ابزار‌های مالی را هم درنمی‌آوریم!

کاهش درآمد‌های
عملکرد ماهانه بانک کارآفرین در آذرماه؛

کاهش درآمد‌های "وکار" به سومین ماه رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
شیروانی نصب
Germany
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
آیا حضور آقای ملون در پتروشیمی کوروش باعث حاشیه های موجود در بانک کارآفرین است؟

آقای ملون در دوره احمدی نژاد و با حمایت اسفندیار رحیم مشایی رشد کرد. درباره مدرک وی که از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده است، حواشی و جنجال هایی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد، اما هیچ کدام از این حاشیه ها، نتوانست مانع از رشد این مدیر سیاسی شود و وی در نهایت با حمایت اسحاق جهانگیری در دولت روحانی ، به سمت مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، انتخاب شد و بعدا عضو هیئت مدیره بورس شد ولی افتضاح نصب مایتر در زیر زمین ساختمان بورس وی را نه تنها از ساختمان بورس دور کرد بلکه حکم محرومیت حضور در بازارهای مالی را نیز برای وی بهمراه داشت.
وی سوابق بسیار اندکی در حوزه پتروشیمی دارد و مهمترین بخش از رزومه وی مربوط به شرکت خصوصی بازرگانی پتروشیمی است که مدت محدودی است عهده دار آن شده است. با توجه به عملکرد نه چندان مثبت وی در این شرکت که در حوزه فروش و نه تولید مواد پتروشیمی فعال است، توسط سهامدار با دیگران جایگزین شد.
عملکرد طولانی مدت این فرد در بانک آینده نیز از این بانک یک بانک بدهکار و ورشکسته را رقم زده است.
اما بیشترین سوابق مدیریتی وی مربوط به حوزه هایی مانند لوازم خانگی و خودرو سازی است.
وی مدتی مدیر عامل شرکت کارخانجات لوازم خانگی ایران بود که البته، بر اساس گفته های فعالان این بخش، این شرکت را به لبه ورشکستگی کشاند.

شنیده ها حاکی است این آقای ملون در دولت جدید نیز رنگ عوض نموده و با نفوذ در گروه مالی کارآفرین سر منشاء تمام حاشیه های موجود می باشد.